tisdag 4 december 2012

Roligheter

Hej på er! Senaste veckan var verkligen full av händelser. Har varit Rosa-fri hela förra veckan och nu är jag inne på vecka 2, det är tortyr, rent utsagt, men jag tror det har varit bra för mig trots motgångarna. Har haft möjlighet att göra en massa sånt jag vanligtvis blivit tvungen att planera till under tiden hon varit borta. Bland annat har jag bakat en pepparkaksgran, den står nu och pryder Pentiks skyltfönster.

 Och så har jag suttit på otaliga vin-med-mig-själv-efter-jobbet kvällar och njutit av en bra bok. Keplers Sandmannen har kommit ut och jag är fast och vänder blad som om det var avlönat. Har dessutom hittat en ny favorit bland rödvinerna på 1r+k, som i övrigt blivit min nya favoritplats.

Och så har jag varit ute och festat! Jag blev tillfrågad i lördags om jag ville hänga på, och det bjöd på fribiljett till Jukka-Poika, så jag tog mig ut ur my comfort zone för en natt och hade en av mina roligaste kvällar i Vasa, hittills! Jag är så glad att jag vågat börja göra såna beslut som vanligtvis skrämmer mig.

Det finns många som tror/trott att jag är en social människa som lätt funkar med andra människor. Grejen är den att jag är bra med kunder och kundbetjäning är liksom min grej, men sen det att ta kontakt eller våga umgås med nya människor är fortfarande främmande vatten för min del, efter en stund drar jag mig tillbaka till mitt eget lilla skal. Så det här var något nytt, och superkul!
Som sagt, en hel del på gång nu. Men det tar sig..

Inga kommentarer: