lördag 10 september 2011

Secret revealed!

Tja, det är ju inte så att bloggen susar fram med stormsteg. Det känns som att jag borde ta tag i den, men då jag är jag väl bara fåfäng när det gäller läsarsiffrorna.. Jag har helt enkelt ingen inspiration kvar och jag känner att bloggen kanske skulle få ett lyft ifall jag flyttade den till en annan portal. Så vad föreslår ni? Papper? Wordpress? Ratata? Blogg.se?
Är dock inte säker på att denna flytta kommer genomföras men tanken på det finns...

Hmm.. dagens planer då, eller rättare sagt helgens?

Joels far är i Vasa över helgen så idag har vi fullt program.
Har blivit en gymråtta igen så där bor jag på ett ungefär när jag inte har annat att göra.
Dit ska jag även idag efter jobbet på Seven Roses, var jag befinner mig för tillfället.
Efter det ska vi ut och äta med Joel, hans bror och hans pappa,
sen ska killarna kolla fotboll hos oss för hela slanten,
och efter det blir det bowling, vilket jag kommer vinna alla i!
Älskar bowling eftersom jag oftast är oslagbar bland alla andra fritidsbowlare jag brukar bowla med.
Till och med att jag ibland satt upp en rättvis kamp mot en tävlingsbowlare.

I morgon händer det grejer med Strampen. Vi ska nämligen iväg på firmafestsutfärd med start klockan 12.
Och jag var så stolt när jag lyckats luska fram att vi skulle åka iväg med båt någonstans. Men blev lite modfälld när Markus nöjt berättade att "gratulerar, då vet du ungefär... en tiondel av vad som händer på söndag!"
Bkir en spännande dag minsann, mindre spännande är det ju att börja klockan 9 på måndag morgon.

På måndag kväll blir det återigen spännande, då åker jag norrut för att spela in en låt som - pampadaaa - ska skickas in som bidrag till Eurovision song contest! Detta har alltid varit min dröm!
Tanken var först att jag skulle skriva en egen text till en färdig melodi. Men den låten sparar vi till en annan gång på grund av tidsbrist från min sida. Låten vi kör nu är skriven i Sverige och lite mer åt det poppigare hållet, vilket kanske inte riktigt är min inriktning, men den funkar riktigt bra ändå. Men det blir nog att bölrja med sångpedagog igen, man har hamnat efter lite efter att man haft ett två års uppehåll med lektionerna, som verkligen är guld värda! Så nu vet ni, och ni måstemåste rösta på mig sen! Eller, ni måste ju ingenting, men det skulle göra mig superlycklig att få vara med ens bland finalbidragen!

Inga kommentarer: