onsdag 28 september 2011

Pizzatime!

Ringde Joel efter jobbet och förkunnade att jag var fruktansvärt snål på pizza, i mitt huvud snurrade Kotipizza som är beläget mittemot mitt jobb och som ger mig perfekt syn in till alla pizzor som bärs ut till hungriga matgäster under dagen. Men matambitiös som min pojkvän på senast blivit föreslog direkt: "Joo-o, ska vi laga egen?" Jahapp, där for den drömmen i kras, och nu har jag knådat ihop pizzadeg och väntar på att den ska uppnå sin fulla kapacitet - jäsa sig stor och fet.


Om någon undrar vad jag menade med Joels nyfunna matglädje - han lyckades göra en Florida limepie i helg, HELT utan min hjälp. Eller nästan, sånär som på en liten obetydlig grej. Han ojade nämligen sig över att han måste vispa grädde igen, och jag tröstade med att han inte behövde göra detta för hand utan kunde använda maskin. Glad i hågen tar han gräddpaketet, och utan minsta tvivel häller han grädden i MIXERN! När jag väl visat honom elvispen gick allt galant igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag brukar vispa grädde med stavmixern, såå mycket snabbare! Men man skall vara försiktig för det blir lätt smör:)