lördag 29 oktober 2011

Helan går igen?

Jag har ett litet problem. Ni förstår, förra året hade jag superskoj när jag deltog. Träffade många nya vänner och bekantskaper, och var med om så mycket spännande. Sen att åka ut bland de 25 sista delvis på grund av språkgränsen, sved lite. Då jag vet/tror att jag kan så mycket bättre, bara nerverna hålls i styr och jag lär mig vilken stil jag ska hålla mig till. Ska jag göra om detta igen? Min finska är bättre, men sångsjälvförtroendet varierar från dag till dag, jag vet inte om jag är för kritisk mot mig själv. Men äh.
Vad tycker ni? Ska jag gå och sjunga "Helan gå med Heikki" än en gång, för skojs skull, eller ska jag låta bli?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Go for it! Oftast ångrar man bara det man inte gjort :)

Åsa

Anonym sa...

Snälla låt bli!

Saray sa...

Tack Åsa! Ska fundera lite till...
Hur så? Är du rädd för competition? :)

Anonym sa...

Låt bli!

Anonym sa...

Absolut!!
// Jenna

Anonym sa...

visst e de så att din kusin också sjunger? hur har hon gått tillväga när hon har gått så långt som hon har gjort? :)

Saray sa...

Hördu, jag har faktiskt ingen aning, hon har varit ihärdig, du måste fråga henne själv tror jag. :)

Anonym sa...

Jag tycker du ska bestämma själv. (Eller åtminstone be om råd av någon du litar mer på än diverse mer eller mindre anonyma bloggläsare.)

Själv skulle jag inte ställa upp igen, i alla fall inte genast året efter. Det verkar lite desperat tycker jag. (Inget illa menat.) Fast jag kan förstås inte sjunga så jag skulle inte ställa upp över huvud taget. :)

/anonym bloggläsare

Saray sa...

Tack för din ärliga kommentar! :)
Enda anledningen att ställa upp skulle egentligen vara på grund av de fina minnen jag fick från förra gången, nya vänner, äventyr, och adrenalinkickar till tusen - det var spännande! Det skulle ju vara rätt behändigt nu när det är här i Vasa och allt. Och jag vet faktiskt inte ens om jag skulle vilja vinna.. men jag känner så många från förra året som kommit långt inom musiken bara genom att de visade framfötterna lite mer. Och detta är är både finskan och själen i bättre form, så därför skulle det vara skoj.
Då igen så är det som du säger, det verkar lite desperat. Även om jag inte tänker på det sättet, jag måste fundera lite. :)