onsdag 27 juni 2012

Flum

Var på snabbvisit i Vasa igår, bortsett från halkbanan hade jag en halvtimmes tid på mig att packa ihop lite saker, ta tre ackord på pianot, för att sedan åka iväg mot Nykarleby för en och en halvtimmes teori. Ja, jag vet att den säkert är nödvändig. Men jag trodde ju jag skulle få stanna i Vasa inatt. Deppig och trött tog jag mig iallafall hem och har sovit riktigt gott inatt. Gitarren fick jag också med mig, i brist på annat. Nu har jag tänkt lära mig spela på den. Ett ackord per dag. Tre ackordbyten i veckan. Det ska gå!
Några sånger har jag också lyckats skriva. Texter iallafall. Och så har jag förmodligen blivit med bil. Något helt otippat. Men intressant? Kanske?

Jaja, nu ska jag äta upp min sallad så mina fingrar slutar flumma.
Om en kvart börjar jobbet...

Inga kommentarer: