torsdag 30 augusti 2012

Hej från kaoset!

Hej på er!
Ville sätta in en hälsning från soffan i Vasa innan jag tar itu med mitt rum igen. Vi har det bra, det är stökigt som bara den här (tänk er: Sveriges fulaste hem blandat med Extrema Samlare), men det skyller jag endast och enbart på renoveringen som pågått här i över en månad, men som tack och lov blir klar i morgon. Jag har varit här en dag och igår när jag anlände hade jag fortfarande kvar lusten att städa, nu känner jag hur den lusten sakta men säkert sugs ur kroppen. Men på måndag, på måndag tar vi i med hårdhandskarna, det är bara det att jag får gäst i morgon, så någotsånär decent får det ju se ut, åtminstone i mitt rum...

Vad händer annars då, jo, jag har försatt mig i en övergångsfas inför nästa veckas Fasteperiod. Jag ska nämligen göra Vogels fasteprogram i åtminstone en vecka, med start från nästa onsdag. Blir supertungt, men jag tänkte att jag skulle kunna skriva hur det går här, så får ni följa med processen. För er som nu får varningsblinkers över huvudet, jag gör inte detta för att gå ner i vikt, utan för det att jag vill ha mer energi och inte vara så trött hela tiden fast jag sover länge om nätterna, bli kvitt mitt sockerberoende och förhoppningsvis (önsketänkande) bli kvitt min ständigt sjuka mage. Det finns så mycket slaggprodukter, dåligt fett, metaller och parasiter i kroppen som vi bara har där, nu ska jag starta om från noll. Det kommer bli enormt tungt, men jag ser fram emot känslan när jag är färdig.
Nu har jag dessutom varit och skaffat gymkort till LadyLine runt hörnet, och även om jag inte tränar under fasteperioden kommer jag använda mig av infrabastun för att utifrån svettas bort så mycket som möjligt av det dåliga. Jag kan tänka mig att det funkar bättre under fasteperioden det också.

Hoppas ni alla har det bra! Jag är tillbaka, med ny bloggenergi!