fredag 10 augusti 2012

Vändningar

Hej på er!

Har hänt en hel del denna sommar, har bestämt mig för att tillsvidare hålla det mesta för mig själv, men jag förundras ständigt över hur valen vi gör påverkar allt som händer runtomkring en.. Som det ser ut nu är jag rätt osäker på vad jag ska göra efter att nästa hyreskontraktet går ut i maj. Stannar jag kvar i Vasa? Flyttar jag hem eller utomlands? Börjar jag studera eller hittar jag på något annat? Mitt huvud fullkomligt sjuder av idéer och jag vet att folk börjar bli trötta på att lyssna på vad jag har för funderingar...

En klok människa jag fått äran att lära känna i sommar tipsade mig om att göra en idévägg, och det blir definivt min första inredningsdetalj i rummet hemma i Vasa. Jag längtar till Vasa, men jag kommer sakna mycket här hemma, det kommer bli rentav jobbigt att åka tillbaka utan de pusselbitar jag satt på plats i sommar. Skulle ha lust att bygga upp hela pusslet på ett enda ställe och låta det växa därifrån. Men man kan inte få allt på en gång, jag har saker att utträtta innan jag kan gräva ner mina rötter någonstans.

Kom precis på mig med att fnissa för mig själv, det är ju så fruktansvärt logiskt allting, egentligen.

Inga kommentarer: