måndag 12 mars 2012

Detta har hänt...

Joel kom ju hem tillfälligt på fredagkvällen, då var jag utan hund och stod och gjorde en carbonara kvällen till ära. Vi korkade upp en flaska vin och njöt av varandras sällskap för att somna rätt tidigt.

Lördagmorgon traskade vi iväg till Lidl och handlade brunch, såhär såg det ut. Fortfarande ingen hund så vi hade all tid i världen att bara sitta och njuta.



Joel hade med sig "lite" tuliasia som jag fick prova. Här nedan är dendär underbara Mollyklänningen med matchande kofta som jag pratat så mycket om. Jag är kär!


På kvällen hade jag ordnat med överraskningsfest och det var oslagbart att se Joels min när föräldrar och farföräldrar och min syster stiger in genom dörren och sjunger för full hals med en massa mat och godsaker i händerna. Vi hade världens mysigaste knytkalas, det var verkligen supervarmt i lägenheten, Rosa fick svalka sig vid fönstret ett antal gånger. Annars stortrivdes hon.

På söndagmorgonen hade vi planerat sovmorgon, men Rosa väckte oss halv 10, och så åt vi frukost och lite över 10 gick vi ut för en långpromenad, som blev ännu längre än någon av oss nog tänkt i första början. Men vädret var härligt, och klottigt, Rosa fick sig en dusch efter den 2 1/2 timmar långa promenaden, och efter det åt vi alla renskavssoppa som Joels mamma gjort åt oss, till efterrätt blev det äppelpaj med vaniljsås.

Så det är lite vad vi pysslat med. Idag är jag långdag i jobb, men Joel och Rosa får bonda lite, och ikväll blir det bio!

Inga kommentarer: