lördag 31 mars 2012

Gårdagen

Det blev en ytterst spontan fredag för min del. Efter jobbet sprang jag iväg hem och hämtade min hund som ivrigt väntade på att få gå ut. Vi gick genom stan för att eventuellt stöta på något känt folk, men väl där fann vi inga, så jag ringde Jenna. Jenna hälsade oss varmt välkomna till hennes på förfest och plötsligt hade jag och Rosa helt och hållet ändrat kurs och vi satt av mot Jennas. Väl där fanns en massa trevliga människor och jag träffade många nya intressanta personligheter. Surade lite över att jag inte hade någon Pampasbiljett men plötsligt dyker en räddare i nöden - en krombibo! - upp och sa att han nog känner nån som kan tänkas ha en biljett. Och sant som det var sagt, tre timmar senare stod även jag på det där välbekanta dansgolvet och skakade loss. Det var evigheter sist, jag tror inte jag varit där sen förra året i augusti.. Det var sig likt, men ändå tycker jag det är mycket roligare att vara där under Pampas, för alla är pratglada och oblyga, strandsatta vid sin lilla ankdamm för en kväll.. Älskar't!




Inga kommentarer: