torsdag 21 februari 2013

B&W

Idag då? Jo, jag har varit på gym. Har gjort intressanta upptäckter under min nystart på träningsfronten - min kropp svarar väldigt bra på hård träning. Och det är himla kul att pusha sig själv till det yttersta. Inte bara för det att det är spännande hur kroppen liksom vibrerar av utmattning efteråt, eller att träningsvärken är underbar. Men man känner verkligen att man lever. Och i samband med att kroppen svarar så positivt på träningen, så triggas man till att äta hälsosamt också. Man vill inte proppa i sig alla dom där sötsakerna, eller kexen på jobbet, eller allt bröd som är så lätt att komma åt i och med att bageriet levererar nya färska surdegsbröd varje morgon. Förr har jag inte behövt tänka två gånger innan något sött varit i min mun, jag har bara tänkt att "äh, men i morgon börjar jag på allvar", men varje gång jag ställs inför någon frestelse, så ställer jag mig frågan en andra gång - "Hur mår min kropp av detta? Vad får min kropp ut av att jag stoppar i mig detta? Du har ett så mycket större mål än det här, eller hur?". För idag är i morgon igår. Och fortsätter man skjuta upp allt, och tillåter sig att töja på reglerna, ja, då kommer man ju ingen stans. Så bestäm dig!


Inga kommentarer: