torsdag 26 mars 2009

De tre drömmarna

Det börjar bli oöverkomligt nu, det här med drömmarna jag har varje natt.
Jag hade tre som jag minns inatt.

Den första:
Inatt var det inte fullt lika skrämmande men jag drömde konstant om att jag bodde ensam och skulle baka blåbärssmulpaj åt hela världen, mitt i natten skulle det göras också, och jag behövde ytterligare en liter blåbär för att lyckas med det. Och på något sätt så var jag hela tiden utan ägg, socker och konstigt nog sirap? Så vitt jag vet så behövs bara socker av de tre. Strax innan den skulle in i ugnen kom min frisörska och sade bestämt att nej, den är förstörd, här blir det ingen smulpaj, och så slängde hon hela skiten...

Den andra drömmen blev jag jagad av en talande isbjörn, jag kunde hoppa jättehögt och han sprang hela tiden under mig, och vi sprang runt i Skolparken. Kan ännu inte komma underfund med om hans intentions var fientliga eller vänskapliga.

I min morgondröm (sånadär som man till och med kan vakna upp ur, fortsätta drömma på och kontrollera själv) befann jag mig i min gamla musikskola. Jag tittade ut genom fönstret och såg en duktig lärare, tänkte gå ut och fråga om han kunde lära mig spela munspel. Men så fick jag plötsligt sammandragningar och det visade sig att jag skulle föda barn. Fick en liten pojke som jag döpte vid det namn jag och K kommit överens om. En kvart efter att bebisen kommit ut bad jag pappa ge mig datorn så jag kunde blogga om hela underverket.

Ja, och sen vaknade jag.

Kristian har tjatat hela veckan om att han vill baka så om vi inte åker till Helsingfors i morgon och hälsar på "svärföräldrarna" så tänker vi prova på ett nytt recept i vilken man smälter marshmallows på hela härligheten sist och slutligen. Man kan även veva ner lite choklad men så långt tror jag inte vi ska gå ändå. Vi godisstrejkar ju trots allt..
Nu ska jag diska. Sen blir det gym och pluggande.

Inga kommentarer: