onsdag 25 mars 2009

Summering



Allt var okej med Peppi, dom var till och med glada över att hon gått upp i vikt.
Kristian och jag fick en ordentlig chock när de sa att hon kommer växa något fruktansvärt ännu eftersom hon blivit steriliserad. Yikes! Men de förra ägaren var verkligen stolta över oss, jag kan till och med ställa ut henne nu om jag vill, med sin lilla defekt på höger baktass kunde man inte göra det när hon fortfarande var osteriliserad.


Nu har vi ätit tortellini, mumsigt som bara den, och mycket snabblagat.
Skinktortellini för två små magar:
  • 250 skinkfylld tortellini
  • ett paket bacon
  • ett pkt matlagningsgrädde (2,5 dl)
  • eventuellt champinjoner
Stek bacon och champinjoner. Koka tortellinin i 3,5 minuter (!), häll ut vattnet och rör ner champinjoner och skuren bacon tillsammans med tortellini, häll sedan i matlagningsgrädde, salta, peppra och rör om. Voilá!



Mitt lilla bekymmer över coca-cola glasen som är svårdiskade och som tar upp hela skåpet börjar lösa sig. Kristian har nämligen under denna vecka sabbat två glas redan. Hurra! Snart får jag börja köpa nya glas!

Inga kommentarer: