lördag 28 mars 2009

Gårdagen - Morgonen

God morgon! Har legat och vridit mig hela morgonen och inte vetat om jag varit trött eller pigg. Hade sjukt konstiga drömmar och när jag väl steg upp trodde jag att klockan skulle vara mycket mer än halv elva... Nu blir det American Pancakes igen. Jag kan lägga upp recept sedan ifall någon är intresserad. Och bilder. Här är några bilder från gårdagskvällen iallafall...


Vi gjorde ett nytt försök med Peppi i koppel.
Fick hon inte som hon ville blev det platt som en pannkaka...


Mor och far hade gjort så god mat. Mamma hade rullat lufttorkad skinka runt hela sparrisar och några ruccolablad, sedan strödde hon parmesanost flarn och pinjenötter över hela härligheten.
Mums! Sen fanns också på menyn bl.a. tzatziki, morotsbröd, och andra goda röror..



.. till det åt vi ugnskyckling och ugnsbakade morötter, palsternackor och potatis!

Kristian och jag gjorde en fruktansvärt god efterrät som nästan förtjänar att bli upplagd med recept och allt. Men det får vänta, jag glömde ta bild dessutom så...


Nu, pannkakor!

Inga kommentarer: