torsdag 3 november 2011

Små dilemmor

Sitter och dilemmar mig hitochdit över diverse småsaker nu såhär på morgonkvisten.
Om några månader åker Joel i väg på utbyte i 5 (FEM) månader, jag och Rosa lämnas i Vasa och min fundering är att "låna ut" lägenheten under den tiden (januari-maj) och flytta hem en stund och jobba där. På så vis har jag större möjlighet att spara, dessutom behöver Rosa inte vara så ensam om dagarna, hon skulle ju ha Roxie.
Samtidigt tycker jag idén att stanna i Vasa är ypperlig eftersom jag får tid för mig själv och faktiskt får uppleva att bo ensam för sista gången i mitt liv.

Med det sagt går jag över till dilemma nummer två - bröllopsdatum. Lönar det sig att boka nu om man ska walk the aisle först sommaren 2013? Eller? Och hur vet man vilka som kan komma då? Ska man fråga? Är ju, som alla nyförlovade, rätt ny på dethär med giftemål och sånt. Samboende är det enda jag bemästrat so far, och detdär med hunden kommer väl snart det också (she's truly a handful!)

Ja.. det var väl det jag hade på hjärtat.

9 kommentarer:

Anonym sa...

What's the hurry??

Saray sa...

Inte har jag bråttom nånstans. Men såpass konservativ är jag att jag vill gifta mig högst 3 år efter förlovning. Andra tycker olika. Men jag vill inte vara ett par där man förlovar sig och gifter sig 10 år senare.. men alla är vi olika.

Ida sa...

Det är bra att vara ute i god tid med att boka kyrkan, då kan ni meddela era gäster så vet de att de inte ska boka in nåt annat det datumet. Vi bokade i September i år o skall gifta oss i juli nästa år. Dock blev vi tvungna att flytta vårt datum för nån vecka sen, (pga att mina kusiner redan hade bokat resa till NY just det datumet - men det visste vi ju inte då vi bokade kyrkan, det kom fram först senare o de hade inte möjlighet att avboka resan..), och då var kyrkan nästan fullbokad. Dock så beror det ju lite på vilken kyrka det gäller också, Pedersöre Kyrka är rätt populär att gifta sig i..

Anonym sa...

Tänkte du byta över till Blossom istället för Seven Roses ifall du flyttar hem till jeppis igen? :-)

Anonym sa...

whats the hurry ?
u have been dating like 1 year or under =)

Nina sa...

Stanna här Sara fina! vi hittar på så mycket roligt! ;)

Anonym sa...

var har ni tänkt gifta er? Vasa, jakobstad eller kokkola? :)

Josefin sa...

Tror int du behöver känna nån stress för att boka ännu.. Många kyrkor och festställen kan man också boka först ca ½-1år före, man kan t.ex boka korsholms kyrka först i december året före :)
Men du kan ju alltid kolla upp med feststället/kyrkan du vill ha, hudana regler de har :)

Sonja sa...

Jag har nu bott några veckor ensam(har aldrig gjort det förr) och man njuter nog av tiden att vara för sig själv. Man upptäcker många nya sidor hos sig själv som kanske har lämnat bakom skuggan. Det är givande och jag har till och med börjat tyvka om det, en stund ja, men fem månader är ju en lång tid after all!