tisdag 29 november 2011

Varning för småglin på Vasatorget!!

Jag skulle kunna använda många fula ord för morgonens upplevelser.

När jag i morse, i all min stress och i egna tankar strosar över torget på väg mot jobbet hör jag plötsligt hur snabba steg springer upp bakom mig och mittiallt smäller någon av en såndär "minismällare" rakt i örat på mig (ni vet dom där man drar i ett band och det smäller högt).
Jag kunde ju inte hjälpa att rycka till lite, men reagerade inte desto mer då tankarna var på något helt annat håll, men när jag tittar åt sidan, springer en pojke på kanske 11 år förbi mig, halvstannar och flinar elakt, för att sen springa till nästa offer. Offret, en flicka som, som tur redan sett vad som hänt, stannade upp och tittade på pojken som tassade bakom henne, tills han inte hade något annat val än att springa vidare.

Men vem sjutton gör sånt!? Och jag menar - är inte småglinen i skolan? Inte har dom väl fått jullov ännu!?
Man kan inget annat än undra vad sjutton deras föräldrar är gjorda av om de får springa omkring på stan och smälla smällare i örat på folk. Skulle jag haft bättre skor på mig, och varit säkrare på mitt löpsteg, hade jag sprungit ikapp ungen, dragit honom i örat tills han skulle skrika som en gris och få honom att svära på att aldrig göra om såntdär, det skulle ju ha kunnat vara en äldre människa, med ett kanske inte lika starkt hjärta som mitt!

AAarggh, jag är så sjuttons upprörd, så ursäkt barnahatet såhär på morgonkvisten!

Inga kommentarer: