måndag 28 november 2011

Snart är det jul!

Hellou everyone!
Hoppas ni alla hade en fin lillajul! Själv började den med jobb, fortsatte med svindel och illamående en stund, och avslutades i Jakobstad med mor och far. På första advent åkte vi mellan Jakobstad och Kokkola för att hälsa på respektive familjer, fick en lillajulklapp av mamma i form av en liten gran i en zinkkruka, hon hade själv stoppat ditt mossa och dekorerat med en ljusslinga med små, små lampor. Superfin!

Av Joels mamma fick vi en vacker elljusstake med fem trähjärtan som fungerade som ljushållare, och en massa små söta tygtomtar i olika färg och form. Det passade perfekt eftersom jag och joel startade vårt julpyntande i fredags.
Vi köpte en plastjulgran detta år, som skulle ha förefallit väldigt äkta om det inte var för att den är vit. Den är väldigt fin dock, under den stoppade jag en helröd, julgransmatta i filt. Härlig kontrast! Känner för att visa åt er, så jag tror jag ska ta lite kort ikväll så ni får se. Det är mitt första egna juldekorerade hem, lycka!
Nu saknas bara pepparkakshuset...

Inga kommentarer: