lördag 13 augusti 2011

I've returned

Hej allihop! Måste medge att spänningen var enormnär jag steg upp i morse och visste att jag skulle tillbaka till gamla jobbet. Sist jag var här var i slutet av April och nu börjar jag här igen på deltid till höst, den andra delen kommer spenderas på Strampen. Jag har alltså återvänt till Seven Roses idag och står här och ler för fulla muggar från 10-15. Svårt att inte le när nya Molly-, Hunkydory- och Lexingtonplagg omger en. Ren och skär njutning och ögongodis.

För övrigt är detta min andra dag på LCHF-dieten och jag kan erkänna att gårdagen var riktigt tuff. Godissuget var riktigt svårt, jag drack ingen limsa, utan bara vatten på jobbet, i teet hade jag ingen honung, vilket jag alltid har. På kvällen mådde jag konstigt av allt kött och fett, men ändå inte illa. Huvudet var tungt och sjukt... Idag känner jag mig mycket bättre och är nästan lite stolt över mig själv för att jag klarat gårdagen med sån bravur. Det här tänker jag hålla till December, med en dags undantag som är en äta-vad-jag-vill-dag.
Måste en gång för alla understryka att jag inte gör detta för att gå ner i vikt, visst, blir jag lite fastare är det ju en bonus, men jag har mått så dåligt och magen har varit sjuk och svullen i över fem veckor nu och jag tror inte att allt står rätt till, så jag håller mig borta från allt vad socker, vitt mjöl och stärkelse heter, i stort sett ska det mesta i kolhydratsväg bort för en stund.


Vi får se, jag håller er uppdaterade såklart.

1 kommentar:

Sonja sa...

Säljer ni också Lexington clothing? :)