måndag 23 januari 2012

De sket sig!

Godmorgon på er! Började dagen med ett besök på Sandvikens hälsostation där jag skulle förnya ett recept. För er som inte vet så är Sandviken och Vörågatan ungefär som USA och Finland - låångt ifrån varandra. Saknar man cykel är man tvungen att gå - eller göra som mig och ta taxi! Det var tänkt att jag skulle gå, men så var det kallt, och okej, jag tog kanske en lite för lång sovmorgon, men inte hänger jag läpp för det, jag hann hem till hunden i tid för en kort promenix, och senare idag får hon besök av Jenna och Nico. Det är skönt att gå till jobbet med den vetskapen.

Nu till ett större problem, jo, jag skulle nämligen tona håret i en rödare nyans, inte mycket mörkare, men intensivare ville jag att det skulle bli. Titta vart det tog mig! :( Jag är så besviken för jag VILL ju vara rödhårig! Jag har varit brunett så det räcker och blir över nu! Som tur är detta toning men jag kan säga att jag skrubbade det fem gånger med schampoo igår, och inget hände. Har ni tips på hur man tvättar bort toning snabbare?


...och nej, jag är inte så glad som på bilden.

3 kommentarer:

Mio sa...

Oljeinpackningar! De brukar i alla fall göra att toningar tvättas ur snabbare för mig OCH de sliter inte precis på håret:)

Sussu sa...

djuprengörande schampo och en himla massa inpackningar brukar göra susen! :) men jag tycker ditt hår ser hur fint ut som helst!

Saray sa...

Tack båda två för tipsen! :) Sitter med olja i håret som bäst. Vi håller tummarna! :)