tisdag 24 januari 2012

Några mål

Joel har redan lyckats göra en lista över vad han ska åstadkomma innan han är tillbaka i den finska värmen.
Så jag tänkte ju att jag måste göra ett försök också:

- Klippa håret.
- Införa godisdag igen.
- Träna ca 3-4 gånger i veckan.
- Gå två timmar, give or take, med Rosa varje dag.
- Gå ner till min normalvikt, (ca 5 kg), eller byta ut nuvarande fettkilon mot muskler.
- Hitta en hobby.
- Fånga dagen och njuta mer.
- Äta långsammare.
- Shoppingförbud på allt som är onödigt - spara pengar.
- Träffa vänner mer.
- Börja öva på att säga nej.
- ... och samtidigt bli snällare mot dem jag har närmast mig.




Det var det. Säkert plussas något på, men detta är iallafall en början.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sara du är helt säkert i din normalvikt nu, du har ingenting att ändra på. Mål som de du skrivit handlar ju mest bara om träna o äta o utseende. Du vet nog själv att det finns mycket annat att sätta energin på än sånt. GLÖM VÅGEN! Du är otroligt fin som du är just nu! :)
/En vän.

Saray sa...

Fyra av dom punkterna handlar om utseendet, och det är bara för att jag ska må bättre. Jag har satt på mig extra vikt genom att äta dåligt, oregelbundet och alltför mycket socker. DET gör att jag mår dåligt. Min mage har i ett halvår varit ständigt sjuk för att jag inte tagit tag i saker. Tidigare ätstörningar gör sig påmind när jag t.ex. försöker dra på mig ett par jeans och det visar sig att de inte passar - paniken växer fram direkt. Så för att försöka sammanfatta dessa mål till en gemensam nämnare - jag vill hitta rutiner som passar mig matrutiner såväl som tränings- och vardagsrutiner, så att jag inte hamnar i dåliga banor så länge Joel är borta, och detta händer så himla lätt när man är ensam, tro mig. Hoppas jag inte gjorde någon upprörd med tidigare inlägg. Jag vet ju hur jag ska se ut själv och hur jag mår när jag mår som bäst. Så oroa er inte.