måndag 13 februari 2012

Dagen som varit

Hej på er! Dagen började rätt korkat med en trotsig hund(valp) som skulle sätta i sig allt hon hittade på morgonpromenaden, sen fick hon ett infall att jaga en kråka så oförberedd som jag var så tappade jag ju kopplet då hon ryckte. Som tur så var vi ute på stora gamla busstationen, så det fanns inga faror i form av bilar och dylikt i närheten, och tur är det ju att jag förstått att träna på inkallningen..

Väl på jobbet fick paranoia och trodde att jag lämnat plattan på när jag stekte ägg i morse, så i småpanik skickade jag åt Milja, som den räddande ängel hon är både tog ut en skitnödig hund, och kollade att den stängda plattan nog var stängd, ändå.

Idag har jag varit otroligt flitig i butiken och jag har ändrat om så att det är snyggt och fint och praktiskt. Vi har ett superteam där nu som alla drar sitt strå till stacken på ett eller annat sätt, och det jag inte kan fixa inom klädmatchningens konst, gör jag upp med att organisera.

I morgon är det alla hjärtans dag, och jag försöker spela in en Veronica Maggio låt som skulle passa, men den är lite knepig, så ni kanske får någon annan fin sång dagen till ära i stället.
Jag kommer jobba från 14-18 i butiken, och jag bjuder på choklad för alla som besöker, så välkomna! Efter det vet jag inte vad som händer, något skulle man ju vilja göra iallafall, om inte med pojkvän så med vänner.

På tal om pojkvänner så fick jag just ett meddelande om att det finns ett paket att hämta åt mig i en butik på andra sidan stan, tar tillfället i akt och tar med mig Rosa på en långpromenad, och hoppas dom är lika snälla i den butiken som dom är i den vi har här, och har överseende med att jag inte vågar lämna lillan utanför. Efter att paketet hämtats så tänkte jag ta ett pass på gymmet.


Tjuvstartade förresten idag med en massa rött i klädväg, och elektriskt hår.

Inga kommentarer: