lördag 18 juni 2011

Lite spontanitet mår alla bra av

Hade en rätt suverän dag idag. Inte av någon större anledning men bara för att den var så ruskigt bra, i allmänhet. Någon hade ringt mig och tur som det var tog jag kontakt och kollade what was up. Och vips fick jag en bra betald keikka inbokad till söndagkvällen. Jahapp, vad gör man utan något komp då? Jovisst, tänkte jag, och snabbt som attan ringde jag lillebror.
Vi har aldrig spelat tillsammans tidigare men någon gång måste ju bli den första, så nu ska jag skicka lite låtar och tonarter och se hur duktigt han kan öva tills jag infinner mig i Jeppis-town i morgon nångång. Nu bara ett problem, vill någon låna ut en bil för morgondagen?

Det är så himla roligt då det börjar trilla in keikkor, motivationen till att satsa på det här åker upp i trädtopparna igen. Måste säga att jag var nära att sätta sången på hyllan där ett tag, men de senaste månaderna har gjort mig säkrare än någonsin, men ändå inte tillräckligt säker.
Somebody give me a sign!