lördag 11 juni 2011

Sweaty!



Hej på er! Efter en 12,5h lång arbetsdag sitter jag äntligen i pappas Alfa Romeo tillsammans med J och är på väg hemhem. Fick ett deprimerande meddelande under mitt skift igår där hjärtat skrivit att "bilen är sönder". Jag dog lite. Bilen hade börjat ha konstiga ljud och plötsligt hade bakre ringen exploderat och det visade sig ha något att göra med något annat som gått sönder vid höger bakhjul.. Jag var och är helt förkrossad. Min bil är sönder och det värsta är att det är oklart om det lönar sig att fixa den ännu en gång. Bilen är varit i familjen i snart sexton år, är ett år äldre än mig och börjar närma sig veteranbilsåldern, men den är bra, och den har en själ. Jag vet inte om ni förstår. Men jag vill inte ha någon annan bil än den...

Nu väntar iallafall två dagars ledighet. Halva morgondagen kommer spenderas på villan och andra halvan i Vasa. Ikväll ska vi sitta på bryggan och se på solnedgången, och jag ska slänga mig i vattnet för jag stinker verkligen efter ett långt och svettigt arbetspass. Och det ryktas att mamma har fixat med madrasser och myggnät på bryggan, so that's where we'll be sleeping tonight!

Inga kommentarer: