onsdag 29 juni 2011

Hej igen!


Efter midsommarn såg jag min chans att ta en liten bloggpaus och smet i stället iväg till villan mina två sista lediga dagar av "minilovet". Stockholmhelgen var fantastisk och allt vad vi hade tänkt oss och mer! Jag är mycket nöjd! Bildbevis på detta får ni så klart inom kort!

Lyckades med det ena och det andra under min villavistelse, bland annat har jag metat, men det var nog snarare till fiskarnas egen fördel. Små var dom, och kvicka som sjutton. Så fort jag slängde i masken nappade det och när jag drog upp flötet såg jag hur tiotalet småabborrar följde efter upp till ytan, samtidigt som de nappade med sig små munsbitar av den försvarslösa masken. Efter att ha dragit upp tre, nästintill obefintliga småfirrar, varav en hade varit så glupsk att den svalt betet såpass att mamma fått knäcka nacken på den, och bända loss kroken från gälarna, så gick jag över till att i princip mata fiskarna med masken som återstod.

Igår brände jag ansiktet också. Jag somnade i solen. Ser ut som en rödbeta. Inte minsta charmigt, men det är första gången på länge jag bränner mig överhuvudtaget, och ska bara vara glad över att solallergin inte slog till...

Nu sitter jag och Joel och inväntar kökskillarna som ska komma och sätta upp köket, förhoppningsvis största delen av det för jag är nog inte enda som börjar bli gaaaanska trött på att sicksacka mellan alla lådor för att ta mig till kök, respektive säng och klädskåp.
Men för att byggarna ska få arbetsro tar J med mig på hotellfrukost och picknick i parken. Ska bli skönt att bara ligga där och läsa en bok hela dagen innan jobbet börjar, men idag ligger jag i skuggan...

Inga kommentarer: