måndag 13 juni 2011

Regn och rusk har återvänt... äntligen

Precis som lovat, vädret återgick till typiskt Juniväder - ruggigt, kallt och regnigt. Jag klagar dock inte, höll på att smälta bort i solen förra veckan och arbetsdagarna var verkligen en pärs!

Idag och igår har jag haft ledigt, vi åkte från villan rätt tidigt men vi hade världens mysigaste natt, efter att vi väl bestämt oss var vi skulle sova.. Vi började nämligen på utsidan med myggnätet, och jag, som under hela våren/sommaren inte påverkats av en endaste mygga, såg dem för första gången! De vill verkligen inte ha mig, särskilt inte när en munsbit som hjärtat ligger bredvid, så mitt i natten väcktes jag av ett "Kan vi gå in och sova?". Jag som sovit så gott förstod ju inte varför, men jag följde snällt med, vi sov minst lika bra i bastukammaren vill jag lova. Bilder från helgen kommer upp senare...

Ikväll har vi bara tagit det lugnt... har gjort äppelsmulpaj och inrett lite smått härochdär i lägenheten, för att inte glömma myst lite extra med J. För en gångs skull är vi båda lediga en kväll, och då får man njuta.

För att ni inte ska dö av sorg över det trista vädret muntrar jag upp er med en somrig bild från kusinens studentfest förra veckan.


PS. Inom en snar framtid kan utlovas ett gästinlägg av självaste hjärtat. Det ni!

Inga kommentarer: