lördag 9 juli 2011

Punctured

Hej på er(dig?)! Har inte varit särskilt blogg-aktiv i och med att den enda läsare jag förmodligen har kvar är min pojkvän, och detta för att han inte har något att göra på jobbet.
Jag jobbar på som en annan galning och någonstans däremellan ska jag hinna öva till sommarens keikkor och kanske hinna fira min födelsedag lite också...

Igår var en lång dag för mig, allt blev bara fel från början till slut och när jag, Nina, Jenna och Fanny väl slapp hem så var jag otroligt lättad. Nina körde hem oss men när bilen med fyra tjejer i sina säten svänger upp på Sandögatan hörs plötsligt ett dun-dun-dun-dun aktigt ljud och jag anar direkt en punktering. Så sant som det var sagt. Bilen hade punkterats av en nästan 10 cm lång metallbricka som skurit spikrakt in i däcket. Tre flickor plockar nästan genast upp sina telefoner och funderar på vilken man de kan ringa som inte sover eller är stupfull. Smygfeminist som jag är plockar fram domkraften och reservdäcket och skrider till verket. Däcket byttes och jag slapp äntligen hem i säng! Joel är däremot i Kokkola, så jag har sovit ensam för första gången i nya lägenheten inatt.

Några har förresten skrivit och undrat över min och hjärtats story. Nån dag lovar jag att sätta upp den också. Men nu måste jag fokusera på att överleva dagen. Börjar kl. 14 och min mage krampar som en besatt. Inte skoj.

Inga kommentarer: