onsdag 23 maj 2012

Fallin' (ESC-bidrag)

God morgon på er! Var det någon av er som såg på Eurovisiondelfinalen igår? Jag är för alltid hängivet ESC-fall och satt åtminstone klistrad. Blev inte ens besviken på de svaga bidragen, det är så här det ska vara, en salig blandning låtar och så en, ibland, väldigt otippad vinnare.



Det som många av er säkert inte vet är att jag faktiskt var med och skickade in ett bidrag i höstas. Fick ett samtal av några jag "jobbat" med tidigare som förkunnade att de hade en låt de gärna skulle vilja ha mig med på. Min dröm har ALLTID varit att få medverka i ESC, så jag tackade ju ja utan att tveka.

Låten i sig var inte riktigt den typ av musikstil jag vanligtvis kör, men en rolig upplevelse och spännande projekt. Nästa gång jag söker in har jag tänkt skriva min egen låt, men jag är så himla dålig på melodier. Men nån gång.

Här har ni den iallafall, mitt bidrag till uttagningarna av Finlands repsesentant inför ESC. Med text av svenska Camilla Andersson. Vad tycker ni? Hade ni röstat?

Inga kommentarer: