torsdag 24 maj 2012

FLYT

Hej på er! It's been a while! Jobbar för tillfället som en tok på golfbanan och har inte haft mycket extra tid till något annat än sova, äta och arbeta. Nu sitter jag i bilen inför en kortvisit till Vasa, ska hämta mina Mollysar och packa med lite andra nödvändigheter för som det ser ut nu tar det ett tag innan jag är back in Vasa. I morgon klockan 8 startar jag nämligen tillbaks mot Jakobstad. Idag när jag gick på stan konstaterade jag att bilen inte hade någon parkeringspricka, klockan var dock över 16 så jag tänkte att lapplisorna kanske ändå slutat för dagen, jag tog en ris och utförde mina ärenden. En timme senare när jag kommer jag tillbaka till bilen ser jag en välbekant filur närma sig bilen, men jag tänkte inte desto längre eftersom jag i mitt huvud redan var inställd på att dom slutat för dagen. Och jag kan lugnt säga att hade jag varit tio sekunder senare hade jag haft en stor fet böter på motorhuven. Men med ett belåtet flin på läpparna satt jag mig i bilen med lapplisans granskande blick i nacken, samtidigt som jag körde iväg såg jag hur hon började skriva ut böter åt bilen bredvid mig. Ibland har man flyt, helt enkelt! Det var nu det lilla jag hade att säga idag. Var på Blossoms lagertömning med Joel alldeles nyss för att inskaffa lite nya grejor till hans lägenhet. Köpte en solmadrass åt min mor på samma gång och helt sjukt nog hittade jag en Canna Cardigan från ifjol där på stången, I MIN STORLEK, och för ett ordentligt reducerat pris. Ibland har man bara flyt!

Inga kommentarer: