onsdag 2 maj 2012

Första maj

Och så var Vappen över för denna gång, min VIP-kväll låter jag gå till historien. Det var häftigt att få ta del av den och fina människor hade man med sig! Och oj så mycket folk det var här i Rewell, gör gärna om det nästa år också!

På tisdag var jag hemma i Jakobstad och tog det lugnt med mamma, pappa, syster och vännen T. Pappa hade gjort god mat och till efterrätt blev det hemmagjorda munkar och mjöd signerade min moster. Mums!


Efter maten var folket golfsuget, och lustigt nog jag med. Så vi pallrade iväg till golfbanan och tog även med oss Annas vän Mike. Konstaterade att trots jag haft över ett och ett halvt års paus så satt tydligen svingen rätt bra. Pappa fixade till mina fel så att den mot slutet av dagen var ännu bättre, men en golfare är aldrig fullärd.

Rosa fick också delta och hon satt snällt och tittade på under 1,5 timmen vi var där. Bollmaskinen var inte igång ännu så när det blev till att plocka bollar så sprang hon med och hade hur roligt som helst åt alla hundratals bollar som låg utspridda över rangen. Hon blir en fin golfhund i sommar, maken till lugn unghund har jag då aldrig sett! Kommer nog försöka ta med henne under långa dagar, sen knyter jag henne bara vid ett träd i skuggan med en vattenkopp och mat, så får hon sitta ute och lyssna på fågelsång samtidigt som dom som vill får hälsa... skulle vara drömmen.

High five for this lovely day!

Inga kommentarer: