lördag 11 juli 2009

11.7.2009

Jag vaknade rentav upp med nervositeten gurglande i magen. Ni vet hungers känslan man kan ha på morgonen men det var nog inte det den här gången. Nu sitter jag och pirrar mig för dagen som ska komma och i mitt huvud susar "Detta är dagen, detta är dagen" i en trevlig liten melodi.

Min moster ska gifta sig. Eller ska vi säga storasyster. För det är väl praktiskt taget det hon har varit för mig under hela mitt liv. Inte barnvakt, hon har varit för ung för att någonsin vara barnvakt åt mig eftersom det bara skiljer oss med 3 och ett halvt år. Hon har alltid varit min största inspiration och jag har alltid sett upp till henne. Nu ska hon gifta sig med en kille som jag själv inte kan tänka mig kan vara bättre för henne än just honom. Idag är alla lyckliga. Det känns. Åtminstone vår släkt och nära vänner som ska träffas och fira detta stora, underbara. Jag blir så glad av att komma få sitta i ett rum, där alla delar samma tankar, där alla tänker att "Nu har hon hittat rätt."


Grattis på bröllopsdagen Madde och Henkke!

Inga kommentarer: