måndag 27 juli 2009

Efter att ha varit bannlyst från sin älskade lilla aluminiumlåda i två dagar får jag äntligen sätta mig till ro med en skål Nesquikpuffar vilka jag här även lovar att vi inte köper igen någonsin eftersom det bara är en låda med socker. Men eftersom jag i skrivande stund är på väg till gym så unnar jag mig faktiskt lite chokosocker..

Vi hade en trevlig kväll, minst sagt gick den upp och ner och stannade tvärt som en heliumballong gör när den träffar taket. Vi började härborta men konstaterade när personantalet började närma sig 10-12 att  det kanske var läge att byta ställe innan någon fick värmeslag. Vi gick till Janis. Värmeslaget kunde vi dock inte undvika oberoende om vi böt stället för när vi väl kom in till Melody vilket var det enda stället vi kunde hålla till på tack vare Mr.Regn var det varmt som i en bastu. 

Små höjdpunkter:
- Emet löste dock detta lilla problem på dansgolvet när han uppenbarade sig som en dyngsur fågelskrämma med håret droppande av vatten. Efter att ha dansat ett tag stjälpte han rentav sin Lonkero över sig och skakade vilt omkring sig. Folk följde hans exempel men hällde inte på sig själva utan även de stjälpte sina drinkar på Emet. I smärtsamt skrikjubel (pga av sprit i ögonen) ruskade Emet på huvudet och sprayduschade oss allihop med en cocktail av olika alkoholsorter. I villervallan stjälpte någon en drink i mitt ena öga och svedan var ett faktum. Tack MaxFactor för vattenfast!

- Pauli lyfter upp mig och rumpflashning var ett faktum, hade tidigare under kvällen lyckats spräcka min klänning vid hastig bend-down för att rädda en ciderflaska från att stjälpas. Den ditlagade fliken på min klänning blev snäppet större och katastofen när Pauli lyfte upp mig under baken var ett faktum. Knallrosa hotpants, någon?

- Kimi befinner sig någon stans på ett lägerområde, omöjlig att få tag på och efter otaliga telefonsamtal svarar plötsligt en tjej i hans telefon. Awkwaaaard!

- 4:00, det är dags att söka sig hemåt, och efter att ha hämtat upp diverse grejer från Janis blir vi snåla på Don Specialen som Jani sitter och hugger in på. Ett ha-begär har väckts inom oss. Jag blir den som står och köar, betalar och beställer. Fick dock sällskap av en av Petter Meyers minst sagt berusade polare som erbjöd sig att betala för kalaset om jag beställde åt honom också. Jag tackade nej. Idiot som jag är.

- 4:40. Vi är hemma, inte bara jag och Kristian utan även Kira, Pauli, Meyer, Meyers polare och Jonttu. Vi funderar inte längre på Kimi men får däremot veta vart Petsku och Teemu tagit vägen. De hade klättrat upp för en ställning och in genom vårt köksfönster i brist på nycklar och därefter fortsatt dricka. Så med en slocknad Teemu på en obäddad madrass och en still-going-strong Petsku sittandes i soffan med en öl i handen ska tydligen festen fortsätta.
Men med vetskapen om Emets spritspraycocktail i ansikte och hår, nykterheten som slog mig redan klockan 2 tiden. Och längtan efter en egen säng när jag ser Teemu och Meyers vän avslocknade i en hög på varandra, den sistnämndes snarkningar var även en orsak, så beslutar jag mig för att gå hem..

- Ringer sedan Kristian klockan halv sju, han och Pauli är fortfarande vakna, fast beslutna att slockna, inte somna, alla andra sover. Det slutade dock med att de somnade, jag sov gott i vad som kändes som en himmel i gästrummet tillsammans med min älskling Roxie.

Morgonen därpå, min status, utvilad och krapulafri, och hungrig. Så efter att gästerna åkt gick vi på ettårsdagslunch till Pavis. 


BILDER KOMMER SENARE. Nu gym.

Inga kommentarer: