lördag 18 juli 2009

Oh sweet happiness!!

Igår kom min höggravida, vackra vän Emma på besök. Det var först idag som jag öppnade dagboken jag fick i present av henne och fann en underbar text däri. Tack Pemm!

Miia och jag sitter och gottar oss med den nya arbetslistan för Jakobsdagar. Jag är mätt för hela veckan tack vare denna lista. Har varit kallsvettig de senaste veckorna inför just denna lista och nu finns tillfällen för terasshäng i överflöd. Och som om det inte vore nog; Jag är ledig på Söndag! HELLO Powerpark! Jobbar dessutom tillsammans med Miia nästan varje dag så det blir mycket direkt-efter-jobbet-utgång. Vi får köra på sminkturer i köket och sedan lyckligt fnissande in till stan på våra cyklar med varsinn cider i handen. Sommarsommarsommar! Jag är så lycklig och glad!

Ikväll cyklar jag iväg till Larsmo till Kackurvillan där Kristian med sin mor och far, och min mor och far väntar med rökt sik och nypotatis samt bastubad. Jag ska även paddla kanot har jag tänkt. Vem säger att det inte finns annat att göra i motionsväg än gymma för de som inte utövar någon sorts sport. Jag har ju cyklat hit idag redan (7km) och resan till Kackur blir dryga 20. Skönt! Tror jag hoppar direkt i vattnet när jag kommer fram.

Njut av kvällen och av Jakobsdagar.
Jag lider med er stackare som måste jobba, om ni stackare råkar vara mina vänner så kan jag bjuda er på en cider på Lördagen om ni bara säger till. Jag kan till och med smygleverera den till ert jobb.

Inga kommentarer: