onsdag 22 juli 2009

Oroliga, surrealistiska nätter

Mina drömmar har börjat spåra ur. Tydligen Kristians också men mina återkommer varenda natt. Jag har aldrig förr drömt samma dröm mer än tre gånger. Men detta är varje natt. Varje natt vaknar jag mellan 2 och 4 och tror att någon står i kassan på jobbet och behöver mig. Jag vill bara sova och Kristian har till och med hört då jag småropat om någon annan kan ta kassan så jag kan ligga kvar med kinden mot hans hand. Vårt kök ska då föreställa kassan men när jag vaknar föreställer jag mig ändå vårt sovrum att vara köket på jobbet. Det känns ändå som om jag skulle vara halv-vaken eller till och med vaken vissa gånger för jag är fruktansvärt trött. Det är lite obehagligt, kan det betyda att jag känner mig för bunden till mitt jobb? Eller att jag har press på mig att vara där och att jag inte kan ha något eget på sidan om?

Har någon annan liknande drömmar?
Dela med er, tack!

Inga kommentarer: