onsdag 1 juli 2009

Att orka orka

Hur tur får man ha om man hittar en 200 euros klänning för halva priset på 45 minuter? Att man dessutom hittar ett par perfekta skor på halva priset, ett halsband och örhängen, dock inte halva priset, på återstående 45 minuter är onaturligt. Men det gjorde jag iallfall. Nu har jag varit i Kokkola. Jag har allt färdigt inför bröllopet förutom en genomövad sång som jag ska sjunga på vigseln. För er som har missat är det min 22-åriga mostersyster som ska gifta sig så detta är överlägset den viktigaste händelsen som jag ska gå på i sommar.

Jag har två "lediga dagar". Ordet ledig beror på hur man tolkar det, idag har jag varit på stan och i gång sen klockan 9. Nu när jag är hemma ska jag serva min icke närvarande pojkvän så att han kan äta broilersallad när han kommer hem från träningar och jag i mitt fall är och spelar golf i fem timmar med lillebror.

Morgondagen blir minst lika hektisk eftersom jag ska öva tillsammans med en gitarrist inför Fredagkvällens Irlandträff. (Vissa, inklusive mor och far, från golfbanan har varit i Irland och spelat golf och nu ska de ha underhållning på deras reunion på Fredag.) Ska jobba på Fredag och sedan har jag PRO-kurs med Mike Jonges efter vilken jag sedan ska underhålla till klockan 11. Pust, suck, stön.

Vi får göra vårt bästa.

Inga kommentarer: