lördag 14 maj 2011

Äntligen!

Aaaah! Äntligen funkar allt som det ska igen!
Det har verkligen kliat i fingrarna de senaste dagarna!
Jobbet är i full gång här i Vasa och jag och hjärtat hinner knappt se varandra längre då vi är hemma på så otroligt olika tider. Men jag trivs och har redan träffat en massa nytt, härligt folk.
Det kommer bli en suverän sommar.

Sen har vi nu bokat hotell i Stockholm över midsommarhelgen och nu fattas bara flygbiljetterna. Ska bli skönt med lite omväxling, mina senaste midsomrar här har nog varit riktigt fina de också, men nu känner jag för något annat.

Igår på jobbet var det verkligen fullt ös, vi hade över 160 människor i salen som skulle serveras drycker och mat i överflöd och allt skulle gå perfekt. Det gjorde det också, så när som på några tappade glas, två för att vara exakt. Det roliga var ju att när jag fällt mina två glas i golvet, och de precis städats undan, så tappade någon annan ett antal glas på EXAKT samma ställe. Vi skrattade bara bort det, en av de som varit där i år redan sa att det må ha varit mitt första, men definitivt inte mitt sista. Men då igen, mitt första kom efter min tionde dag, och inte på den första som skulle ha varit mer logisk, så lite cred får jag iallafall.

Bah! Nu måste jag sluta prata om glas!

Vi hade livemusik igår också, ett coverband och så Sturm und Drang som senare kom och öste på också, då hade folket fått i sig tillräckligt med förfriskningar för att våga gå ut på dansgolvet, skaka sina lurviga, och höja knytnävarna för riktig gammal, god rock'n'roll spirit. Det behövs visst alltid lite alkohol för att uppskatta den typen av musik till fullo, har jag märkt, med undantag för de några guldklimpar från 50-, 60-, 70- och 80-talet.

Nu har jag duschat, och inväntar hjärtat för lite kramkalas innan han ska iväg på dagens nästa program, match. Jag ska jobba ikväll, vilket för en gångs skull är tragiskt eftersom årets favorithappening kommer på teve - Melodifestivalen!
Så tyvärr blir det inget inlägg med uppdateringar efter varje inlägg i år.
Jag om någon är mest ledsen över detta, för jag tycker det är så himla kul!

Nåja, nu känner jag att jag tagit igen några dagars pladder a bit. Så jag ska försöka göra något åt skatboet på huvet i ställe!

Vi hörs!

Inga kommentarer: