måndag 9 maj 2011

En vemodig hemresa

Ciao everyone!
Nu är jag tillbaka i Finland och jag måste, det var det jobbigaste avsked jag gjort hittills från en resa. Nu menar jag int, tears och klagovrål, men jag var bra nedstämd igår när vi satte oss på bussen som tog oss ner från vårt älskade hotell.
Jag har haft en enormt bra resa, eller snarare fem dagar skön ledighet på annan ort, jag har mer levt som local än turist denhär gången, och det har känts bra. Har fått några nya vänner och "kontakter" om man nu ska kalla det så. Och det lutar mot att jag kommer tillbaka nästa sommar, men då för en längre tid, och med musik i kappsäcken. Jag vill inte stanna här och drömma länge till, nu vill jag försöka utföra alla mina drömmar också.
Det finns ju inget och ingen annan än jag själv som står i vägen för det.

Ursäkta mitt kryptiska, svårtolkade inlägg. Jag bättrar mig senare på dagen, efter jobbet.
Men idag ska jag på Jaromatch till hemstaden, och samtidigt plocka upp lite saker som lämnat på efterkälken. Bland annat då min kamerasladd, den är rätt essential för att jag ska kunna visa er några bilder från resan, så, brace yourselves!

Inga kommentarer: