måndag 30 maj 2011

Tejpat

Hello guys! Ny dag och jag är hemma i Jakobstad. Ikväll jobbar jag från 18 framåt. Hade tänkt åka hem redan tidigt, men nu fick jag en veterinärtid till kvart i tre så jag tar med mig Roxie dit innan jag tar mitt pick och pack och åker hem. Roxie har börjat halta och en lätt blå hinna syns på ögonen. Inte roligt alls! Det finns nog inget värre än att se sin hund åldras. Ögonen förstår jag, men får hon höftproblem nu, när hon fortfarande har en sån otroligt valpig energi, då blir jag lite orolig, och ledsen.

Var med pappa på lunch tidigare idag. Han passade på att tejpa mig samtidigt som jag tittade in på mottagningen. Nu är jag alltså svarttejpad över mellan skulderblad och över armen. Tejpen på ryggen syns ju inte, men de på underarmen syns ju precis där jobbskjortans ärm slutar. Kan tänka mig att jag får några blickar idag från kunderna...

Nu ska jag ta en powernap, annars kommer jag inte orka köra hem efter veterinären.


Inga kommentarer: