tisdag 3 maj 2011

Jag kommer tillbaka Italien!

Hej på er! Tänkte slänga iväg mitt förmodligen sista inlägg före måndag. Nu sitter jag nämligen på Tammerfors tågstation och inväntar Ryanairbussen. Den lär komma inom 20 minuter.. Från flygplatsen tar jag sedan flyget till Bergamo och det var tänkt att jag skulle orientera mig till hotellet i Brescia helt själv, men den tanken gillade inte lilla mamma så pappa har skickat skjuts som kommer stå och vifta med en skylt när jag kommer fram. Hihi. :) Sen väntar ännu en 1 1/2 timmes bilresa tills vi är framme vid hotellet, och då börjar min korta semester. Åååh vad jag ska njuta! Jag vet att jag egentligen skulle behöva mer semester med tanke på hur jag jobbat de senaste månaderna, men det finms det inte tid för, jobbet på Strampen väntar, men hjärtat har lovat att vi reser nånstans i höst i stället. Tänker slå på stort och ta en Thailand- eller Hawaiitrip. Haha, man kan ju alltid drömma.

Jag är verkligen übertrött. Vaknade halv 6 i morse och somnade inatt runt klockan 2. Puh. Ska öva lite italienska fraser nu så jag har någon att prata med på bilresan till hotellet. Lite pinsamt skulle det nog ändå vara att somna i bilen.
Ååh, det verkligen pirrar i magen nu, Italien blev mitt favoritresemål förra året. Jag blev verkligen helt frälst i kulturen och språket. När jag väl har "settled down" i Vasa tänker jag ta en språkkurs. Det känns verkligen som om det kunde bli "mitt" språk. Det känns så bekant på något sätt, underlig känsla.

Nåja, nu ska jag sluta pladdra, gräva fram plånboken och söka mig utåt så jag inte missar bussen.

Ha en riktigt fin vecka hörni, så hörs vi på måndag! Ni vet att jag skriver tidigare ifall jag får chansen. :)

Inga kommentarer: