lördag 14 maj 2011

Nästan bättre än Kinderägg

Kom till jobbet idag och träffade N i omklädningsrummet. Två minuter senare kommer M in och förkunnar att N får gå, eftersom vi precis stängt terassen och arbetskraften är överflödig.
Eftersom N inte jobbat på hela veckan ser min chans och säger att jag nog kan gå ifall hon ville jobba, vilket hon ville. Så jag fick en ledig lördag sådär huxflux bara, jag älskar att jobba och hade gärna jobbat ikväll, men jag älskar överraskningsledigheter också. Spontanitet på arbetet vill jag kalla det.
Så jag åkte för att hämta en besviken pojkvän från fotbollsplanen i stället, men han var redan hemma, så nu är jag alltså hemma och njuter av att få vara med hjärtat en stund.

Väl hemma konstaterade jag något som nästan fick mig att börja gråta - jag får ju se Melodifestivalen ikväll!! Och OM jag blev lycklig! Så ja, det kommer ett blogginlägg med alla låtar, för de som fortfarande gillar att följa mina misslyckade försök att vara musikproffs.

Nu står pasta arabbiata på schemat, ska pröva på några kryddor jag köpte i Italien.
Däremot finns ingen stekpanna i det ännu väldigt spartanska köket, men så småningom lyckas vi väl gräva fram den från vinden...

Vi hörs om en stund, en halv timme, närmare bestämt!

Inga kommentarer: