torsdag 19 maj 2011

Förlust

Så var ännu en lång dag på jobbet över. Jag älskar kvällsskiften, och det är superbra att lära sig nu innan högsäsongen. Men ett stort minus är att jag aldrig får träffa hjärtat. Våra arbetsskift är totalolika, när mitt börjar, slutar hans, och vi har högst fem minuter i dörröppningen innan vi skiljs åt igen. Det är trist.
Men på söndag, då är vi båda lediga, och då blir det att äta ute minsann.
Har redan bokat bord så jag längtar. Före söndagen väntar ett skift på 10 timmar. I morgon är jag ledig och har absolut ingen aning om vad jag ska hitta på. Kanske, om det är fint väder, gör jag en picknick åt mig själv och sätter mig nånstans vid Hovrättsparken med en filt och några smörgåsar. Måste inskaffa en bok då också. Kanske köper jag en för dricksen jag fått ihop.

Nu talar jag i nattmössan märker jag, eller, åtminstone är jag lite småtrött, så jag tror jag avslutar här. Ännu en sak jag kan göra i morgon är ju förstås att make up för alla dåliga uppdateringar lately.

Go'natt!

Inga kommentarer: