måndag 16 maj 2011

What a day (and night)

Hello guys! Det blev minsann en lång dag igår! IKEA var häftigt, förutom att shoppa loss i affären tog jag mig friheten att gå lös på delikatessidan sen också. Imorgon ska jag göra (läs:värma upp) rösti med köttbullar i gräddsås. Hihi.
Jag hann även förälska mig i en röd matta, men det fick bli en grå variant som följde med hem till Vasa, plus mycket annat. Kan inte vänta tills jag får visa er hur allting blir, så mycket att berätta, men det blir nog om några månader det ännu...

Efter Tammerfors körde vi i ilfart hem till Vasa och sprang in till sälla för att delta i Hockeyyran. GRYM stämning till en lika GRYM match! VILKEN UNDERBAR SEGER säger jag bara!

Efter att jag bekräftat att, yup, vi vann, ja, då åkte jag hem till Jakobstad i mörkret.
Idag har jag lunchat med min käre far på Yrkeskocken, så himla skönt att få träffa pappa, jag är för familjekär för att vara borta från dem en alltför lång stund och jag kan inte beskriva känslan att träffa en överlycklig jycke i dörröppningen klockan halv 2 på natten.

Nu ska jag fixa mig till jobbet, vilket är till Vasa senare ikväll.

Inga kommentarer: