torsdag 19 april 2012

The 80's

Har panikpackat här hemma inför helgen i feber som jag haft nu i två dagar. Eller, nu har jag egentligen bara lite stegring, så det är bättre. Passligt nog som jag åker hem i morgon efter ett kort jobbpass. I helg kommer jag sjunga 1-2 låtar på The 80's Show som ordnas på Scala i Nykarleby tre kvällar i rad, och jag har febrilt sökt efter kläd-, smink- och hårinspiration för att komma nån vart. Kläderna krisar det lite med, men jag får komma på nånting. Men håret drog jag direkt från bilden på min mor som jag förvarar i min plånbok. Hon var i min ålder här, och trots den dåliga blixten som gömmer mina anletsdrag och får håret att se supermörkt ut så måste jag säga att det nog finns några likheter där ändå. Har aldrig riktigt tänkt på det förrän jag ser det nu.. Har alltid trott att jag varit mer mot pappa, men jag och mamma har ju samma leende, samma smilgrop och samma vackra blick. Är stolt över att få likna min mor!

Jag!

Fina mamma!

Inga kommentarer: