lördag 28 april 2012

Annie Oakley

Hej på er! Åter en riktigt dålig natt då jag inte kan sluta oroa mig över Rosa. Hon har slutat äta och fnyser och nyser hemskt ofta, nosen är rinnig och hunden är hängig och matte är.. jaa.. orolig. Är lite rädd att det ska vara noskvalster så nästa vecka åker vi nog till djurdoktorn tror jag bestämt...

Idag har jag på mig min älskade Annie Oakley som jag så länge hade suktat efter, och som blev min för några månader sedan när jag för tredje gången tagit hem den på prov. En stackars 1:a hade hängt kvar och flyttat runt mellan butikerna i evigheter, och det var nästan som om den flyttade efter mig när jag kom till Vasa. Så det fanns inte så mycket mer att göra än att slå till, har bara haft svårt att hitta något att dra över den, men det problemet löste jag med en Pointers Long Cardigan i mörkblått, den plockar snyggt upp de mörklila och vita detaljerna i toppen, så det får funka helt enkelt.


Senare idag ska jag berätta något skoj som någon lycklig eventuellt kan få ta del av om viljan finns. Så till er vappenfirare som bor i Vasa och inte har tänkt åka nånstans under vappen, kolla in lite senare.. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hon har säkert fått kennelhosta.Det går ju det nu i Jakobstadsnejden.....slutar hon äta DÅ ska du ta henne till veterinären så hon får medicin.Hoppas hon blir frisk!

Saray sa...

Tack! Går det i Vasa också? Hon hostar inte mycket, men hostar hon så är det mer som en lång spyreflex och ibland har det kommit något vitt slem vid mungipan. Hon har inte ätit på två dygn och inte ens hennes favoritgodis går ner så det kanske är bäst att ta henne till vetten...

fanny sa...

Exakt de där symptomen hade vår hund också förra veckan och under helgen! Veterinären sa det högst troligt var just kennelhosta så du behöver nog inte oroa dej, (även om jag vet man ändå gör det) Gå till veterinären om det inte börjar ge med sig! :)

Anonym sa...

Kennelhostan skall man ta på allvar, jag föreslår att du åtminstone ringer till en veterinär och frågar ifall du skall komma in och visa henne. Hon är väl inte så gammal heller och då är de extra känsliga!