måndag 30 april 2012

A lot going on!

Hej på er! Ursäkta min frånvaro här på bloggen. Det har varit fullt upp här hemma i Jakobstad. Igår kom nämligen mor och far och syster hem från golfresan i Italien och jag och lillebror har städat huset från som tokar så att det blänkte när de kom hem. Det var verkligen hela mödan värt när man såg mammas reaktion.

Jag var ju aningen hemlighetsfull häromdagen då jag berättade om något som händer på Valborgsmässoafton, och grejen var den att jag, av runt 800 deltagare, vann lotteriet om ett VIP-paket till den stora festen Solarsky som ordnas här i Vasa. Först hade jag tänkt sälja vidare denna biljett eftersom jag inte precis är någon stor festprisse och jag tänkte att andra nog kan få mer glädje av den. Men sist och slutligen så blev det så att jag behöll den. I paketet ingår en hotellnatt på Superior room i Sokos hotell och 150€. Och för mig och 5 av mina vänner ingår VIP-kort, backstagepass, dricka och limousin. Jag bjöd lillebror direkt, som tack för att han varit så duktig här hemma, han fick ta med sig en vän. Sen bjöd jag min nya roomie Hanna, och hon tar också med sig en person, så då var de fyra, och då är det egentligen bara jag som behöver ett "par". Men det löser sig, har ju lite tid på mig ännu..


Idag börjar jag jobba klockan 14 och limousinen hämtar oss inte förrän klockan 22, så jag har gott om tid på mig att hitta något att ha på mig till kvällen. Det enda jag är säker på är att jag ska ha de nya bootsen jag fick av mor från Italien, jag är ingen klacksko-människa.

För övrigt så bär jag idag en Silk Sleeveless från förra årets Mollykollektion, och min Pointers Long som är från detta år och fortfarande finns i våra butiker, de passade riktigt ypperligt ihop.. Nu blir det en vända via Blossom här i Jakobstad och sen kör jag mot Vasa. Rosa lämnar här över natten eftersom jag inte precis tänkt ta med henne till hotellet inatt.



Inga kommentarer: