torsdag 17 december 2009

Jag frågar er

Sitter och läser igenom responsen på mina psykologiuppgifter gång på gång på gång.
Jag får glädjetårar. Där står ord som "mycket bra", "allt perfekt", "helt korrekta svar" "en stark nia" "9+".
Jag behöver inget mer för att min dag ska vara perfekt!
Jag njuter av studielivet. Mitt enda problem är, jag vill bo i Vasa.
Jag har min skola här men berättigas inte studiestöd så jag kan inte ha någon lägenhet.

Nu frågar jag alltså:
Känner någon av er, eller ska ni själva flytta bort en stund/åka på semester/vara på praktik i annan stad osv? I någon/några veckor/dagar/månader efter jul, skulle ni kunna tänka er att låna ut er lägenhet för en mindre summa pengar åt en fattig, stuck-between-worlds ivrig studerande?
SNÄLLA. Allt tips tas emot med glädje.

Inga kommentarer: