onsdag 2 december 2009

Protest

Det var länge sedan jag skrev något innehållsrikt i min blogg känns det som.
Vi fortsätter på samma spår en stund.
Drömmer konstiga drömmar nuförtiden och inatt kom jag på mig själv med att göra en lista över saker jag ska göra nu när du så småningom inte finns i mitt liv längre.
T.ex. ska jag göra tatueringen jag aldrig gjorde för att du tyckte det var så fult,
jag ska klippa pannluggen jag älskar att ha på vintrarna men som du inte tål,
och när tiden är inne flyttar jag och Peppi in i vår egen lilla lägenhet, där jag även kommer skaffa mig en till katt (Abessinier, Helig Birma som Peppi eller Egyptiskt Mau, mycket svår att få tag på). 

Känner mig som en trotsig tonåring igen.

Nu blir det lunch med pappa på stadshotellet,
klockan 15 går bussen till Vasa.
Ikväll blir det den efterlängtade New Moon, 
ja, jag har hört att den är dålig,
men den bör ju förstås ses och jag får ingen ro före det.
Men eftersom vi fortfarande lever kvar med det dumma löftet om att vi ska se den tillsammans så blir det du och jag ikväll...

Wish me luck. Dehär fixar jag väl?

Inga kommentarer: