lördag 19 december 2009

Trust

Idag hände en sak som fick mig att fullkomligt tappa hakan, skrika, spy, gråta.

Men nu en timme efteråt så har allt detta lagt sig, kvar finns bara chocken,
och en fruktansvärt skön känsla.

Jag har fått veta vad som egentligen hände när du var på resa.
Nu är jag äcklad, lite rädd, men lättad.

JAG ÄR ÖVER DIG.
Och jag kan äntligen gå vidare.
Jag ser för sjutton ljus igen,
allt är inte bara en mörk kamp!

Visst är jag djupt sårad, igen blir det ärr här och där.
Jag kommer inte kunna lita på någon,
allra minst på mig själv.
Jag är arg för att jag återigen trodde på att det fanns något bra i alla män.
Men nu vet jag ju.

Män är män.

Så mycket för halsbandet med texten Trust som jag gav dig,
som fortfarande hänger runt din hals.
Nu tar jag av mig mitt. 
För något sådant existerade tydligen aldrig mellan oss.

Inga kommentarer: