onsdag 23 december 2009

Mina små hudproblem

Sitter med lavendelolja i hela hårbottnet och ska strax sätta på lite dansmusik.
Har psoriasis som tycker om att ta ut sig lite extra på vinter i nacke, fläckar på benen, ljumskarna, armvecken och inte minst i hela hårbottnet. 
På sommaren har jag ingenting alls så här är ytterligare en orsak till varför jag är ett sommarbarn. Dock blir det en fin konflikt där eftersom jag är solallergiker sedan fyra år tillbaka då jag fick mitt första "anfall" när vi var i Laguna Beach på en treveckors Kalifornienroadtrip. Årstiderna gillar inte mig. 

Tänkte shejka loss lite nu när jag ändå har smutsigt hår och måste tvätta bort oljan innan jag går på stan med Sabina i morgon och shoppar lite inför juldagen. 
Vi har en timme på oss, exakt, sen ska Sabina jobba.
Det blir en stressdag i morgon.

2 kommentarer:

Linn sa...

Oj jag vet hur det där känns :/

Saray sa...

Jobbigt! Tur att det bara är på vintern! Är det samma för dig också? Att det försvinner mot sommarn?