måndag 15 juni 2009

Är jag en råtta?

Uuuh.. Är enormt trött. Igår hade jag en exeptionellt trevlig kväll då Jani, Petsku och Kolli kom och hälsade på oss. Vi badade bastu, (inga detaljer utges), sen satt vi mest bara framför teven och tog det lugnt. Skönt att få känna att man kan gå och lägga sig närsomhelst dock, så jag sa godnatt i god tid och gick in i rummet bredvid. Tänk så praktiskt det kan bli, jag älskar samboendelivet.

Idag drömde jag att jag var en råtta och jag och min kompis hjälpte min talande katt Peppi att undkomma de dumma råttorna. Sen när vi räddat Peppi så förvandlades jag och min råttkompis till min mamma och vi skulle ta oss över isen, vilken förstås brast så mamma fick ringa efter pappa så länge vi stod mitt ute på vischan och balanserade på en stol under vattenytan. Hmm..
Beter jag mig som en hjältelik råtta? Skyddar jag fel människa? Är jag ute på svag is? Tappar jag balansen?

Tål att funderas på...

Nu, ansiktsförbättring i form av sminkväska och sedan cyklar jag iväg.

Inga kommentarer: