torsdag 4 juni 2009

Mac-alöst

Idag sade jag farväl åt min trogna, gamla vän. Min gamla, dock fina, Apple iBook G4 får ge plats åt en nyare efterträdare... Nu var det fjärde gången jag lämnade in den på service. En krasch har den gått igenom och nu var skärmen kaputt. Jag orkade inte längre med mitt vita, uppfällbara tegelblock så jag gick in på Trefoil och sa: "Hej, jag behöver en ny dator." Och expediten hade redan fått in min gamla dator av snällpappa som fört in den tidigare, den vänliga killen bakom disken tog sedan fram ett papper med en dator på. Den heter MacBook och är en av mac-air versionerna i aluminium, 13,3 tum, med nyaste iLife. Jag sprudlade av lycka trots priset. Den hade så många fina funktioner att jag beställde den efter vidare eftertanke. Så om en vecka har jag en sånhär fin sak i stället. Hipp hurra för att teknologin går framåt säger jag bara!


Inga kommentarer: