torsdag 25 juni 2009

Arg idag

Idag hatar jag en sak och äcklas grovt av en annan.

Jag hatar solallergi. Det kan väl ingen protestera mot. Det känns som om jag hade myror strax under min hud som sprang omkring och knep mig utan paus. Varför kan jag inte få njuta av sommaren?! Jo, förresten hatar jag mitt ben nu också, jag skulle vilja golfa, men är rädd att svingen sliter upp mitt lår igen. Skiträdd faktiskt.

Jag äcklas av: Frivillig arbetslöshet i utbyte mot evigt strandhäng; "Leva på staden, föräldrarna och bidrag" räcker inte i det långa loppet. Iallafall inte om man har en sådan inställning. Plattpermanentat hår på dessa pojkmän. En ny och inte så särskilt välkommen trend. Narcissism. Och även människor som tror att de kan ta sig framåt utan att kämpa för det.

Idag är en arg dag. Förlåt alla som känner er träffade. Jag vet så mycket och säger så litet...

Inga kommentarer: